uit: "Carla Roelofs en de essentie van het landschap" in de rubriek "Kunstkeuze" van Piet Augustijn in De Dordtenaar van 1 september 1999. "Landschappen en portretten zijn de genres waarmee Carla Roelofs zich bezighoudt. De schilderkunstige aspecten, zoals verfbehandeling, compositie, kleur, lijn en vlak spelen in al haar werk een dominante rol. " "Net als bij de landschappen is in de portretten niet de herkenbaarheid het belangrijkst (uitgezonderd natuurlijk de werken, die in opdracht worden gemaakt), maar gaat het om het karakter van de afgebeelde persoon. Meer dan eens wordt dat gekoppeld aan een eigen interpretatie, zoals in de reeks over dementie." |
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
"Grote Portretten Galerij" Pictura |
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
Quotes (English)From: "Carla Roelofs and the essence of the landscape"in the colomn "Choice of Art" by Piet Augustijn in newspaper De Dordtenaar of September 1st 1999. "Landscapes and portraits are the genres with which Carla Roelofs occupies herself. The aspects of the art of painting, such as treatment of paint, composition, colour, line and space play a prominent part in all her work. " "Just as with landscapes, in portraits recognition is not the most important thing (except, of course, in works made on assignment ), but it is the character of the portrayed person that matters. Often this is coupled with her own interpretation, as in the series about dementia " |
||||||